Wizyta w poradni przyklinicznej

Poradnia Przykliniczna I Kliniki Okulistyki jest poradnią o charakterze konsultacyjnym – referencyjnym w stosunku do Rejonowych Poradni Okulistycznych.

Aby odbyć konsultację w Poradni Przyklinicznej (Konsultacyjnej) I Kliniki Okulistyki, pacjent powinien posiadać skierowanie od lekarza okulisty i zgłosić się z nim do Okulistycznej Izby Przyjęć I Kliniki Okulistyki. Lekarz pełniący w danym dniu dyżur w Izbie Przyjęć określi pilność skierowania i zdecyduje o umówieniu pacjenta do konkretnej podjednostki. W przypadku stanów nagłych, wymagających pilnej kwalifikacji do zabiegu operacyjnego/przyspieszonych badań obrazowych, możliwa jest konsultacja tego samego dnia w ramach Izby Przyjęć lub wyznaczenie najbliższego wolnego terminu konsultacji.

W poniedziałki i wtorki, kiedy SPSK-2 nie pełni ostrego dyżuru, pacjenci ze skierowaniem od okulisty do szpitala/Poradni Przyklinicznej z rozpoznaniem odwarstwienia siatkówki, przedarcia siatkówki, zapalenia rogówki, zdekompensowanej jaskry są przyjmowani w danym dniu w Poradni Okulistycznej w gabinecie nr 15. Zasadność i pilność każdego skierowania jest weryfikowana są przez lekarza rezydenta pełniącego dyżur w gabinecie nr 15. W pozostałe dni grafik dyżurów Izby Przyjęć jest zmienny – jest on aktualizowany w każdym miesiącu w zakładce Izba Przyjęć

Poradnia Przykliniczna obejmuje następujący zakres usług:

Konsultacje pacjentów z infekcyjnymi oraz nieinfekcyjnymi chorobami rogówki.

w Poradni odbywają się kwalifikację do przeszczepienia rogówki, kontrole po zabiegach, kontrole pacjentów leczonych z powodu zapalenia rogówki, oraz badania diagnostyczne – m.in. mikroskopia konfokalna, optyczna koherentna tomografia przedniego odcinka oka, mikroskopia lustrzana i pachymetria

Konsultacje pacjentów z jaskrą oraz diagnostyka różnicowa u pacjentów z neuropatią o nieznanej przyczynie

• kwalifikacje do laserowych i operacyjnych zabiegów przeciwjaskrowych
  • monitorowanie pacjentów po operacji

Konsultacje pacjentów z chorobami siatkówki

kwalifikacje do operacji witrektomii, a następnie kontrole pozabiegowe

Kwalifikacje pacjentów do programu lekowego

Iniekcje doszklistkowe i okołogałkowe Triamcynolonu oraz doszklistkowe bewacizumabu (Avastin)

Kontrole pacjentów po zabiegach operacyjnych usunięcia zaćmy, a także konsultacje pacjentów ze skierowaniami na zabiegi operacyjne.

Zabiegi na aparacie ochronnym oka, m.in.:

• plastyki powiek górnych w przypadku zwiotczenia skóry powiek,
  • resekcje/plikacje mięśnia dźwigacza powieki górnej w przypadku opadania powieki
  • plastyki powiek dolnych w przypadku podwinięcia/wywinięcia powieki (metody Lazy-T oraz Lateral Tarsal Strip),
  • operacje usunięcia nowotworów oraz zmian nienowotworowych powiek górnych i dolnych
  • operacje usunięcia skrzydlików

UWAGA: Zapisanie się pacjenta na zabieg możliwe jest po uprzedniej konsultacji ze skierowaniem w Izbie Przyjęć.

Po zakończonym leczeniu w Poradni Przyklinicznej pacjent odsyłany jest do Poradni Rejonowej wraz z zaleceniami odnośnie dalszego postępowania.

Jak dojechać?

l Katedra i Klinika Okulistyki